Počteníčko o mě

04.04.2011 00:00

 

Chtěl bych vám představit své rodiče :

                                          Mamka JCH BELIEVE ´N XAMBA YOSHI AN US   Taťka ICH XAVER JAMAMBA                                        

 

Jmenuji se Cedrik Chayenne,jsem čistokrevný pes s PP plemene Samojed z chovné stanice Orleansnow.Narodil jsem se 11.července 2008.Bylo nás celkem deset štěňátek,mám dva brášky a sedm sestřiček.I když bydlím se svojí člověčí rodinkou v bytě,vůbec mi to nevadí.Jsem moc rád v jejich blízkosti.Když jsme se narodili,byli jsme k nerozeznání,každý jsme dostali na krček jinou stužku.Já měl tmavěmodrou.Panička si mě vybrala z fotky,kde jsme byli my tři kluci společně,staří teprve dva dny,a pak postupně sledovala,jak rostu.Pak přišel den D,přijela si s rodinkou pro mě.Ještě jsem se rozloučil s maminkou a její paničkou a vyrazil jsem do neznáma,objevovat svět.První noc jsem prokňoural,bylo mi smutno,ale postupem času jsem si zvykl.Nic mi nechybělo.Měl jsem různé hračky,uzlíky,balonky i plyšáčky,granulky,pelíšek.Ale nejhlavnější bylo a je,že mám kolem sebe lidičky,kteří mě mají moc rádi a taky že můžu lumpačit s dětičkama.A tak jsem pomalu rostl,zahrnutý veškerou péčí.Chodím na procházky,aportuji klacíky i šišky,řádím s pet lahvemi.Asi od čtyř měsíců chodím na výcvik poslušnosti,mám tam své kamarády,mladou fenečku Belgického ovčáka tervueren Choice(je to takové roztomilé psí miminečko,taková malá lištička)a Českého strakatého psa Artíka.Ten je o něco starší než já,ale krásně poslouchá...Taky bych to chtěl tak umět,ale časem to zvládnu.Taky mám ještě jednoho kamaráda Feníska,což je Vipet.

Teď již mám šest měsíců,z malé chlupaté kuličky jsem vyrostl ve statného dvacetikilového hafana.Těším se na svou první výstavu,bude tam má chovatelka se svými Samojedy,moc se na ně všechny těším.Možná tam bude i někdo ze sourozenců.Nechám se překvapit...

 

7.a 8.2.2009 jsem se zúčastnil Mezinárodní výstavy psů v Brně.Tolik různých malých,velkých,chlupatých i psů bez srsti jsem v životě neviděl.Nevěděl jsem,za kterým se vydat dřív.Setkal jsem se se svou původní paničkou,byla tam se Samojedem,který se jmenoval Zolo,dál jsem tam potkal Boldwina,je to můj o rok starší bráška.Taky tam byly mé sestřičky,Kimby a Sindy.Se všemi jsem se s radostí přivítal.Vyhrál jsem i své první ceny - Nadějný a Velmi nadějný 1.Tak na začátek dobrý.Uvidím,jak to bude dál.

 

12.4.2009 jsem byl na své první klubové výstavě ve Zbraslavi u Brna.Účastnilo se 73 psů.Z toho 15 Samojedů,30 Aljašských malamutů,24 Sibiřských husky a 4 Grónští psi.Měl jsem číslo 36.Setkal jsem se tam se svými vrstevníky,se svojí původní paničkou.Měla velkou radost,že jsem přijel.Z našeho vrhu jsem tam byl jen já a sestřička Cimberly Camey.Byl tam opět starší bráška Boldwin Bloom,Amkida ś Zolo,Biggy Boogie,Ashley Allis,Buffy Butterfly,Avril Alba a nejmladší náš člen Danik Dash.Bylo hrozné horko,ale ustáli jsme to.Získal jsem další ocenění do sbírky,Výborný 1.Na závěr s námi chovatelka vystavila chovatelskou skupinu(po jednom jedinci z každého vrhu).Běhali jsme do kolečka,stavěli se do výstavních postojů,znovu běhali...Rozhodčí byl docela přísný.Soutěžila s námi skupina Sibiřských husky.A výsledek?Nandali jsme jim to!Chovatelka z nás měla upřímnou radost.Udělali jsme ještě několik skupinových foteček s pohárem a pomalu jsme se rozjížděli domů.Byl to krásný den,když to vyjde,setkáme se znovu,tentokrát v Brně na Intercanisu v červnu.

 

28.6.2009 jsem se zúčastnil brněnského Intercanisu.Bylo nás tam 11 Samojedů,tři kluci a osm holek.Byla tam i moje chovatelka,přijela se dvěma Samojedy.Jakmile je vyčesala,přišla se za mnou podívat,jak se mi daří.Obešla všechny své svěřence,jako pokaždé,povykládala s páníčkama,příp.poradila,co nám mají dávat,abychom byli krásní a v kondici.Je velmi pečlivá a i když máme své pány a paničky,záleží ji na nás.Jinak,rozhodčí byl tentokrát dost skoupý na udělování titulů.I chovatelka byla poněkud rozladěná,pokaždé si nějaké hezké umístění odveze,tentokrát nedostala titul žádný :(.Já se moc snažil,krásně běhal i stál ve výstavním postoji.Neměl jsem nic,co by mi rozhodčí mohl vytknout,pouze mu vadilo,že mám řidší kožíšek,že línám...ale to snad všichni pejsci.Asi nevěděl,že je to běžné.No nevadí,hlavu vzhůru,třeba příště titul CAJC konečně získám.Když ne,nic se neděje,jsem především člen rodiny,která mě miluje takového,jaký jsem a to JE hlavní.Tak zatím ahojky a pac.Nyní mě čeká výstava psů v srpnu v Bratislavě,v říjnu v Brně a pak Světová výstava psů opět v Bratislavě.Zase vám napíšu.Cedrik

 

 Dne 11.7.2009 jsem oslavil své první narozeniny.Dostal jsem dortík s masovou paštikou a různými psími dobrůtkami.Neměl jsem pomalu čas se ani vyfotit - takovou jsem měl na něj velikou chuť.Byla to opravdu mňamka.Pár fotek jsem si dal do fotogalerie.

 

Tak jsem se zůčastnil Mezinárodní výstavy psů v Bratislavě.Konala se o víkendu 15. - 16.8.09.Byl jsem jen v sobotu,no,užil jsem si to.Jel jsem s kámošem Fénixem(což je Vipet).Moc jsme se oba snažili,aby měly naše paničky radost.Byl jsem přihlášen do Třídy mladých.Byl tam se mnou ještě jeden samojed.Bohužel jsem skončil druhý.Sice jsem dostal krásný posudek a to - Dobrý typ,výborná hlava,oči,uši,krk,horní linie,úhlení,ocas a velmi dobrý pohyb,ale tentokrát vadilo to,že nejsem dostatečně osvalený.Ale nevadí,budu víc trénovat a posilovat,aby to příště bylo lepší.Však mám teprve rok :-)

 

 

 

Psal se čtvrtek 8.10.2009.Brzy ráno jsem vstal a s paničkou a s pánem jsem uháněl na vlak.Čekal mě velký den.Zúčastnil jsem se Světové výstavy psů,která se konala v Bratislavě.Spíš jsme se tam jeli podívat,protože na Světovku už nejspíš nepojedu.Tahle byla za"rohem".Když jsme tam konečně dorazili,chvíli nám trvalo,než jsme našli náš výstavní kruh,byl tam docela chaos.Čekal jsem přes tři hodiny,než se začalo posuzovat.Děsně jsem se nudil,panička se mnou obcházela pomalu se plnící pavilon,zkoušeli jsme rozběhávání v kruhu,správný postoj.Koukali jsme na ostatní Samojedy,někteří byli hezcí,jiní drobní,někteří chlupáči,jiní přelínávali.Ale nejvíc mě samozřejmě zajímaly Samojedky,to jsem celý já - koukal jsem jim pod sukně.Panička mě několikrát musela učesat,ale mě zajímaly především " moje holky ".Potkal jsem tam i svoji chovatelku.Vystavovala ve třídě Veteránů kámoše Zola.Když náš rozhodčí konečně přišel,začalo se posuzovat.Bylo nás celkem 20 psů ve třídě Mladých.Rozhodčí nás rozdělil do dvou skupin po deseti.Byl jsem v první.Panička měla obavu,jak to zvládnu běhat v kruhu s tolika psy(mimochodem - to běhání jsem pilně cvičil se svými kámoši Artem a Fendou doma na cvičáku).Běhal jsem přímo vzorně,nezklamal jsem.Panička mě moooc chválila.Na výsledkové tabuli jsem obsadil pro mě krásné 12.místo.Na to,že mám 15.měsíců a nejsem zcela,jak říká chovatelka"hotový",myslím,že je to úspěch.Porazil jsem i zahraniční psy(byli tam hodně z Ruska a Itálie).

Když jsme skončili,vyšláply jsme zpět na vlak.Cestou byly velké zmatky,nejela nám tramvaj,prý někde na trati byla havárka.A tak jsme šly,chvíli jely jinou tramvají a zase šly...Pomalu,ale jistě jsme se blížily k nádraží.Byl jsem hrozně unavený a utahaný,to víte,těch všelijakých psů a pachů,ta výstava celá,dalo mi to pořádně zabrat.A navíc - nebe bez mráčku a 31 st.C ve stínu :-(

Než jsme se dovlekli na nádraží,vlak nám naneštěstí ujel před nosem - měli jsme 2 hodiny čas.:-(((

Tak nám nezbylo,než nedobrovolně courat po Bratislavě.Když náš vlak konečně přijel,vlezl jsem do kupé,padnul a spal celou cestu domů.Tím to pro mě celé skončilo,již do zahraničí na výstavy nepojedu.Ale neva,budu jezdit u nás :-)

Mějte se všichni moc krásně,zase se vám ozvu.

Pac a olíznutí posílá Cedrik

 

 

 

 

Tak se zase po delší odmlce hlásím.Z výstav toho moc nebylo,ale mám nového kámoše Teddýska.Je to štěně Vipeta,s nímž si užívám spoustu lumpáren.Nazýváme ho též pan Tučka,to podle jediného žíhaného flíčku na zádech.Je celý sněhově bílý,jen ouška má tmavé.Už se těším,až za mnou zase přijde na návštěvu :-)

Taky dovádím s Artíkem,cvičíme spolu(já poslušnost,on stopu),lítáme po louce...prostě se mám super.Nyní je mi ale smutno.Když jsme se s Arťou a paničkama vraceli z "naší" louky,utíkal jsem a šlápnul na střep,ouvej,ouvej.Kulhal jsem,skákal po třech až domů...Tam při ošetření panička zjistila,že mám rozříznutou packu.Dost hluboká rána,polštářek téměř na dva kusy :-(

A tak prozatím konec lumpáren.Packa stažená mašličkama a obvazem,musím počkat,až se to zhojí.Je to teď nuda,malé procházky,žádné prohánění se v lese...ale vše se zase jednou zahojí a bude dobře.Moc se na to těším.Zítra za mnou příjde Teddýsek,bude u nás celý den až do večera,tak alespoň bude den pestřejší.

 

Ještě vám chci napsat o únorové brněnské výstavě.Byla to moje prozatím poslední výstava.Tentokrát jsem zabodoval.Krásně jsem se předvedl a umístil na 1.místě.Dostal jsem Výborný 1,CAC a postoupil do boje o CACIBa(titul pro mezinárodního šampiona krásy).Byli jsme dva psi v kruhu,umístil jsem se sice druhý,ale i to byl super úspěch.Ten pes,co byl se mnou,již několik CACIBů má,je o rok starší a urostlejší než já,ale časem to také doženu,však mám teprve 1,5 roku a jsem,jak se říká - ve vývinu :-)

Odnesl jsem si dvě medaile,mé úplně první.Udělal jsem radost nejen paničce,ale i paničkám od Artíka a Teddyho,které mě přišly podpořit.I když se výstava vydařila,vím určitě,že nebudu za každou cenu usilovat o další medaile a tituly,když nějaké v budoucnu přijdou,bude to moc fajn,ale především chci být se svou rodinnou smečkou,je pro mě vším,mám ji rád a ona mě :-)

 

 

 

  Dne 21.5.2010 jsem se zúčastnil svého prvního Dog-trekkingu pod názvem Šlapanický vlk Moravským krasem.Šel se mnou můj kámoš Artík s paničkou Anetou.(to je ta,která vede můj výcvik a paničce radí,co a jak,abychom byli připraveni ke zkouškám ZOP :-)).V tento den jsme se jeli seznámit s tratí,která nás bude čekat,prostě něco k organizaci.Byla tam spousta psích kámošů a kámošek - nevěděl jsem,za kým jít dřív,až mě panička musela brzdit,zkrátka - byl jsem v ráji.Pak jsme jeli s Arťou ještě domů se řádně vyspat a druhý den už jsme mazali na vlak.Dojeli jsme na 7 hod.do Šlapanic a kolem 7.30h. jsme vyrazili na trať dlouhou 48km.Byl tam ještě jeden samojed - Casanova,ten vyrážel na cestu až dlouho po nás.Počasí nám přálo,chvíli sluníčko,chvíli pod mrakem...Sešli jsme do Bedřichovic,dále po značkách do Podolí a Líšně - Mariánského údolí.Následovala Horákova myslivna(7km),pak Mokerská myslivna(9,5km).Dále jsme to vzali směr Hostěnice a Malá Říčka(17,5km).Došli jsme k myslivně Říčky a pokračovali do Rakoveckého údolí,kde byl první kontrolní bod s kleštičkama na označení startovací kartičky :-)

Rakoveckým údolím jsme došli do Bukovinky(28km).Následovaly Lhotky s druhými kleštičkami,Nový Dvůr a Ochoz(33,5km).Po žluté značce jsme šli k Hornímu mlýnu a Říčkám.Pak jsme dlouho nemohli najít třetí a zároveň poslední kontrolní stanoviště.Jmenovalo se Spálenisko(39km).Bylo to k uzoufání,ptali jsme se kolemjdoucích kde je nějaký rozcestník,nikdo to nevěděl...Každý nám radil všelijaké zkratky(nevěděli,že jdeme závod),ale právě ten rozcestník byl pro nás moc důležitý - byly tam ty zpropadené kleštičky na poslední značku.Už jsme propadali beznaději,měli jsme toho už dost,únava a bolavé nohy a záda se neodbytně hlásily.Pak jsme ale potkaly starší manžele,ti věděli o rozcestníku.Pak jsme už nabrali směr k finále na Podolí,Bedřichovice a Šlapanice.Přišli jsme do cíle až na večer,utahaní,bolaví...ale vcelku dobré náladě.Můj páník pak pro nás přijel a odvezl domů.Hned ráno jsme museli zpět,měli jsme se všichni dozvědět,jak jsme dopadli.Potkal jsem tam svou sestřičku Kimby a fenečku Alison.Ti měli v packách 90km,ale také již nešli první dogtrek.Dopadnul jsem líp než jsem čekal,obsadil jsem 3.místo v kategorii DTW 2.Artík se umístil na krásném 7.místě v kategorii DTW 1.(v DTW 2 bylo sedm účastníků,v DTW 1 asi čtrnáct).Někteří to ušli v pohodě,jiní s puchýři,někteří to v průběhu vzdali...Panička bezprostředně po závodě prohlásila,že nikdy více,ale vidí to nyní tak,že příští rok si to zase zopákneme:-)

Když to celé shrnu,byl to super den,sice to bylo nekonečné,chvílemi nás cesta vedla bažinami,potoky,jindy jsme si trochu zašli,několikrát nás překvapila bouřka...ale ta závodní atmosféra byla úžasná.Byli jsme jako jedna velká rodina,když bylo potřeba  nebo se bloudilo,vždy se našel někdo,kdo poradil - žádná závodní rivalita nebo zášť.

Mějte se krásně a pac posílá Cedrik :-)

 

 

  Dnes 5.9.2010 jsem úspěšně složil zkoušky ZOP v Blansku.Panička měla obavy,zda to zvládnem,přece jen to bylo úplně poprvé a to bývá vždy těžké.Ale snažil jsem se a dostali jsme krásných 80 bodů s posudkem Velmi dobře :-).Chci tímto poděkovat Anetce,Kačce a Peťovi,že se mnou měli trpělivost a oba nás na zkoušky dobře připravili.Ještě jednou díky moc :-).Byli jsme tam celkem čtyři na ZOP a dva pesani na jinou zkoušku.Všichni jsme uspěli až na jednoho :-(.Ale i ten to na příště určitě zvládne :-).Teď mě čeká 26.9.výstava v Brně.Mějte se všichni krásně,pac posílá Cedrik :-)

 

 

 

 

Po delší odmlce jsem opět tady :-).Absolvoval jsem Mezinárodní výstavu v Brně,která se konala 26.9.2010.Ten den lilo jak z konve,panička měla co dělat,aby mě dala do pořádku a abych se líbil.To víte,když zmoknu,stojí to za to :-(.Nicméně i přes počáteční obtíže jsem dopadl dobře - se známkou Výborný 1 v konkurenci s Dastíkem,který skončil jako druhý.Potkal jsem tam i jiné samojedíky,kteří se ucházeli o svá hodnocení,např.Allison Ami,fenečka z CHS Winter Queen,která získala Výborná 1 CAC.:-)

 

 

 

 

 Dne 16.10.2010 jsem se zúčastnil Klubové výstavy,která se konala na Třech Studních u hotelu Horník.Ten den byla hrozná zima...tedy ne že by mi to vadilo,ba právě naopak :-),ale mým páníčkům se to moc nelíbilo.Dlouho jsme čekali než na nás přišla řada ve výstavním kruhu.Byli jsme ve třídě otevřené já a kámoš Denny.Ten byl o něco lepší,byl huňatější a mohutnější,což se líbilo i panu rozhodčímu(to víte,každý rozhodčí upřednostňuje něco jiného...),nicméně jsem si svoji medailičku také odnesl se známkou Výborný 2 res.CAC :-)

Pak jsem ještě dlooouho čekal na soutěž chovatelských skupin(bohužel se rozpršelo...:-(),ale neva,vyčkával jsem pod střechou u hotelu.A pak to konečně přišlo.....Vběhli jsme do kruhu celkem čtyři,hezky za sebou,v čele s naší chovatelkou.Byla s námi ještě skupina Sibiřských husky,ale náš "bílý tým" jednoznačně zvítězil....:-)

 

Když jsme měli vystavování úspěšně za sebou,přišla další pro mě důležitá věc,a tou byla bonitace,uchovnění.Prohlíželi mě ze všech stran,měřili,kontrolovali zoubky,skus,pigment,srst...prostě vše muselo být na správném místě:-).Paní,která to celé měla s mojí paní chovatelkou na starost,chválila můj sytý pigment a to,že mám krásnou hlavu,že prý se to dnes už jen tak nevidí....Zkrátka po tom všem jsem byl zařazen mezi UCHOVNĚNÉ PSY,a pokud bude zájem,můžu se stát i taťkou.

 

 

Nadešel poslední říjnový den roku 2010.Jel jsem s paničkou na své druhé zkoušky v poslušnosti a to zkoušky BH do Rájce Jestřebí.Jel se mnou i kámoš Art s paničkou Anetou.Zkouška se skládala z více částí.První byla chůze a ovladatelnost na vodítku,povely sedni,lehni za chůze,klus a pomalá chůze u nohy a odložení.Pak následovalo projití a obcházení kolem skupiny lidí.Druhá část byla to samé,ale bez vodítka.No a poslední částí byla reakce na běžce,auta,zatroubení klaksonu a procházející psy.Rozhodčí mi dal přezdívku "kecal",protože mi to pořád štěkalo(což mi trvá dodnes,ať jsem kdekoli,každý kdo mě zná o mě ví...:-D).Zkoušky jsem nakonec zdárně dokončil s výsledkem Obstál,44 bodů.

 

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si www stránky zdarma!Webnode